U našoj je školi održana još jedna uspješna Večer matematike pod nazivom „Klimatske promjene i matematika“, koja je okupila učenike i školsko osoblje u istraživanju zanimljivih matematičkih izazova. Kroz raznolike radionice, pokuse povezane s klimatskim promjenama, logičke zagonetke, interaktivne igre i timske aktivnosti, sudionici su surađivali, družili se i otkrivali kako matematika može biti zabavna, pristupačna i poticajna.

Učenici su, uz vodstvo učiteljice matematike, kroz sadržaje iz matematike, fizike, geografije, kemije i biologije te niz jednostavnih pokusa istraživali prirodne pojave i njihov utjecaj na život na Zemlji. Tema održivog razvoja i utjecaja čovjeka na klimatske promjene provlači se kroz nastavu i brojne školske projekte, pa je i ovaj put bila važan dio aktivnosti.

Pokusima „Cvjetiću, otvori se“, „Globalno zatopljenje“ i „Zagrijavanje mora“ učenici su upoznali važnost vode, kretanje toplog zraka, očuvanje temperature mora i ledenjaka. Nakon svakog pokusa raspravljali smo o konkretnim koracima koje svatko od nas može poduzeti kako bi doprinio zaštiti okoliša.

Na kraju smo se bavili procjenom vlastitog ugljičnog otiska uz pomoć online programa edukacije i sadnje stabala „Šumoborci“ („CO₂ edukator kalkulator“) jer gotovo sve što radimo stvara ugljikov dioksid — plin koji može štetno utjecati na okoliš. Kad vozimo automobil, kupujemo novu odjeću ili obuću, kuhamo ili pečemo odrezak na roštilju, pridonosimo emisiji CO₂ i drugih stakleničkih plinova. To je naš ugljični otisak. Razumijevanje vlastitog otiska pomaže nam da smanjimo negativan utjecaj potrošnje na okoliš. Male promjene, u prijevozu, prehrani, odabiru odjeće ili postupanju s otpadom, dugoročno mogu donijeti velike koristi.

Zaključak svih naših aktivnosti bio je jasan: čovjek svojim djelovanjem može pozitivno utjecati na klimatske promjene. Zajedno možemo očuvati vodu, tlo i plodnost planeta za buduće generacije.

Tijekom čitave „Večeri matematike“ vladala je razigrana, motivirajuća i stvaralačka atmosfera. Učenici su pokazali kreativnost, upornost i otvorenost za nova znanja, pretvarajući matematiku i prirodne znanosti u zajedničku avanturu koja povezuje i inspirira.

Hvala svim sudionicima na sudjelovanju! Radujemo se novim matematičkim druženjima i susretima iduće godine.

Učiteljica Dijana Tafra

Skip to content